Kimlik ve İmaj
Bir logo hızlı ve uzaktan tanıtılacak bir resim ya da bir yazıdır. Bir şirketin ya da bir mekânın kimliğini güçlendirir ve ifade eder. Bir marka imajı kurmak için ve rakiplerden kendini ayırmak için kaçınılmazdır. Logo kullanan kurumlar eşsiz bir kimliğe erişmektedir.
Çekicilik
Logo sunulduğu hizmetleri veya ürünleri temsil eder. Bunları rakiplerin sunduklarından ayırt eder ve kurumun kimliğine katkıda bulunur. İkinci bir adımda, çekici söylemler aracılığıyla potansiyel müşteriyi çekmek ve hedeflemektedir. Hem turizm müşterileri hem iş ve yatırım fırsatlarına uygulanmaktadır.
Katılım ve İş Birliği
Logo müşterileri bir marka ve bir imaj etrafına birleştirmektedir. Bu imajın yansıttığı yapılan söylemin büyük prensiplere bir katilimdir. Logo aynı zamanda kurumda çalışan personelleri temsil eder. Son olarak, bir turistik mekânın logosu oluşturulduğu zaman, bütün turizm aktörlerini bir araya getirip onları genel bir kimlik ile temsil eder.
"Storytelling": hikaye anlatmak
Bunlara göre, bir logo ve sloganın amacı hikâye anlatmaktır. İlk başta reklamlarda kullanan bu öykü tekniği, son senelerde city branding (şehir markalaşması) ve turistik pazarlamada büyük bir yer almaya başlamıştır. Bir turizm stratejisi ve logo aracıyla, turistler otantik bir hikâyenin içine dalıp bölgenin varlıkları ve gelenekleri daha heyecanlı ve aktif bir şekilde keşfedebilir.
Şehir markalaşması, bir veya daha fazla farklı hedefi olan bir şehri marka olarak konumlandırma sanatı olarak tanımlanabilir.
Şehir markalaşmasının hedefleri arasında
Kent logosu nasıl kullanılır?
Kendi şehrinin reklamını yapmak isteyen herhangi halk veya esnaf, kurumsal kimliğin kullanım ilkelerine uyarak, logoyu herhangi zemine basıp pazarlayabilir.
Logo Kullanım İlkeleri | Kurumsa Font | Ortahisr Logonun kurulma süreci | |||
Logo Kullanım İlkeleri Tam Boyut Gör |
Celiaf.ttf |
Logo Kurulma Süreci Tam Boyut Gör |